Engelli Bakım Hizmetleri Daire Başkanlığı Görevleri


 Engelli Bakım Hizmetleri Daire Başkanlığının ve birimlerinin görevleri şunlardır:
1. Resmi Kuruluş İşlemleri Birimi
a) Bakım ve desteğe ihtiyacı olan engellileri tespit etmek, süreli ve/veya sürekli bakım altına almak, korumak, günlük bakım ve rehabilitasyonunu sağlamak üzere ilke, esaslar ve standartların tespit edilmesine katkıda bulunmak, var olan uygulamaları koordine etmek, izlemek, değerlendirmek, yönlendirmek, denetlemek ve rehberlik etmek,
b) Engellilere yönelik Bakanlığa bağlı resmi yatılı merkezlerin, umut evlerinin ve benzer nitelikteki kuruluşların yurt genelinde dengeli bir biçimde planlanmasını ve açılışlarını sağlamak,
c) Bakanlığa bağlı Resmi kuruluşlarda engellilere yönelik yürütülen yatılı hizmetler ile kuruluşlara ilişkin yatırım planlama, açılış, personel, işleyiş, ücretlendirme, devir, nakil, kapatma, denetleme, rehberlik etme ve izleme çalışmalarına ilişkin ilke, usul ve standartları belirlemek, bu yöndeki çalışmaları planlamak ve yürütmek, ilgili birimlerle iş birliği yapmak ve bu standartlara uyulmasını sağlamak,
d) Taşra teşkilatına, dairenin görev alanına ilişkin olarak uygulamaya ve mevzuata yönelik görüş bildirmek.
e) Engelli bakımı ile ilgili alternatif hizmet modelleri araştırmak ve geliştirmek.
f) Genel Müdürlüğe bağlı kuruluşlar için tip projelerin geliştirilmesine ait yeni ihtiyaç programları hazırlamak, izlemek ve ilgili birimlerle iş birliği içinde bu projelerin gerçekleştirilmesini sağlamak.
2. Tertip ve Nakil İşlemleri Birimi
a) Bakıma ihtiyacı olan engellilerin kurum bakımına alınmasına yönelik yerleştirme ve nakil taleplerini değerlendirmek,
b) Bakanlığa bağlı olarak hizmet sunan kuruluşlarda genel işleyiş ve hizmetler konusunda rehberlik yapmak.

3. Otizm ve Engellilik Riski Taşıyan Sendromlar Birimi
a) Doğuştan (kalıtsal veya genetik) ve sonradan oluşabilecek engellilik riski taşıyan nadir hastalıklar, otizm, serebral palsi, down sendromu, SMA vb. durumlarda koruyucu/önleyici hizmetler konusunda iş birliği çalışmalarını yürütmek ve koordine etmek,
(2) Afet ve acil durumlarda, etkin bir şekilde gerekli önlemlerin alınabilmesi için il müdürlükleri ve bağlı kuruluşlarda olay sırasında yapılacak müdahale ve olay sonrasında iyileştirme çalışmalarına ilişkin iş ve işlemleri ilgili daire başkanlığı iş birliği halinde yürütmek,
(3) Görev alanındaki konulara ilişkin verileri ve istatistiki bilgileri toplamak, periyodik olarak derlemek, değerlendirmek, ilgili daire başkanlığına iletmek ve veri tabanı oluşturulmasına katkı sağlamak.
(4) Genel Müdür tarafından verilen benzer iş ve işlemleri takip etmek.