ALO 183

AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI İLETİŞİM MERKEZİ

           

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İletişim Merkezi; vatandaşlarımızın talep, şikayet ve önerilerine etkin,aloo 183 son verimli ve kısa zamanda çözümüne katkı sağlamak amacıyla, ileri teknolojiyle donatılarak 11 Eylül 2012 tarihinde Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği bünyesinde Gaziantep te hizmete açılmıştır. Aile, kadın, çocuk, engelli, yaşlı şehit yakınları ve gazilere yönelik hizmetler Alo 183 hattından, sosyal yardımlar ve sosyal yardım projeleri hizmetleri Alo 144’ün hattından karşılanmaktadır. İletişim Merkezimize gelen çağrılar, vatandaş temsilcisi, mevzuat uzmanı, mesleki uzman, saha koordinasyon uzmanı ve illerde bulunan Acil Müdahale Ekiplerince yedi gün yirmi dört saat esasına göre faaliyetlerini sürdürmektedir.

Alo 183 hattı aracılığıyla kadın, çocuk, engelli ve yaşlı, şehit yakınları ve gazilerle ilgili gelen çağrılar değerlendirilerek rehberlik ve danışmanlık hizmeti verilmektedir. İhmal istismar ve şiddet vakaları veya töre ve namus cinayetlerinin önlenmesi için tedbir mahiyetindeki ihbarlar, durumun aciliyeti göz önünde tutularak, vakanın bulunduğu ilin acil müdahale ekip sorumlusuna ve/veya kolluk kuvvetlerine bildirilmektedir. Acil müdahale ekibi vakayı değerlendirdikten sonra emniyet veya jandarma birimleri ile koordinasyon sağlayarak, kısa zamanda müdahale edilmesini sağlamaktadırlar.

Alo 183 Hattı tarafından aşağıdaki konularda rehberlik danışmanlık ve acil müdahale hizmetleri verilmektedir;

Evlat edinme, koruyucu aile, çocuk hakları, çocukların aile yanında desteklenmesi, suça yönelen veya suçun mağduru olan çocukların rehabilitasyonu, sokakta yaşayan/çalıştırılan çocuklara yönelik hizmetler, çocukların korunma altına alınması, çocuk yuvasına, yetiştirme yurduna, sevgi evlerine, çocuk evlerine yerleştirilmesi, kuruluşlardan ayrılan çocukların işe yerleştirilmesi ve toplum içinde izlenmesi, çocuklara yönelik gönüllü hizmetlerine ilişkin gelen talep, öneri ve şikayetler değerlendirilerek rehberlik yapılmakta, gerek görülmesi halinde Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü veya ilgili ilin Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğünde görevli Acil Müdahale Ekip Sorumlusuna aktarılarak müdahale edilmesi sağlanmaktadır.

Şiddete maruz kalan veya töre ve namus cinayetlerine maruz kalma riski taşıyan kadınlara yönelik çağrılar alınmakta, kadın konukevleri, aile danışma merkezleri hizmetleri ve yararlanabilecekleri diğer hizmet modelleri hakkında bilgi verilmekte, durumun aciliyeti göz önünde tutularak, vakanın bulunduğu ilin Acil Müdahale Ekip Sorumlusuna yönlendirilmektedir. Acil müdahale ekibi vakayı değerlendirmekte, emniyet veya jandarma birimleri ile koordinasyon sağlayarak, kısa zamanda müdahale edilmesini sağlamaktadır.

Engellilerin yasal hakları, eğitim, rehabilitasyon hizmetleri, engellilere yönelik istihdam çalışmaları, ulaşılabilirlik, engellilere verilen yardım ve bağlanan aylıklar, sağlık hizmetleri, engellilerin koruma altına alınması, Bakım Rehabilitasyon veya Engelli Yaşam Merkezlerine yerleştirilmesine ilişkin iş ve işlemlere ilişkin istek öneri ve şikayetler değerlendirilerek gerekli bilgilendirme yapılmakta, vatandaşların hizmet alabilecekleri ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına yönlendirilmesi sağlanmaktadır.

Yaşlıların huzurevlerine veya huzurevi yaşlı bakım ve rehabilitasyon merkezine yerleştirilmesi, yaşlılara bağlanan aylıklar, yapılan yardımlar, yaşlı dayanışma merkezleri tarafından yürütülen hizmetler, evsiz, sokakta kalan yaşlılarla ilgili talepler, ihbar ve şikayetler değerlendirilerek gerekli bilgilendirme yapılmaktadır.

Şehit yakınları ve gazilere verilen yasal haklar,tedavi ihtiyaçlarının karşılanması, istihdam ve sosyal güvenlik hakları vb. konularda vatandaşlar tarafından yapılan çağrılar alınmakta, gerekli bilgilendirme yapılmakta, Şehit Yakınları ve Gaziler Dairesi Başkanlığımız ile aranan ildeki valilik ve kaymakamlıklara, şehit yakınları ve gazilere yönelik hizmet veren diğer kamu ve sivil toplum kurumlarına yönlendirilmektedir.

Toplumun temelini oluşturan aile yapısının korunması ve güçlendirilmesi, psikolojik, sosyal, ekonomik ve kültürel bütünlüğünün sağlanması, aile bütünlüğünü tehdit eden birçok duruma karşı koruma ve önleme çalışmaları ile evlat edinme hizmetlerine ilişkin gelen talep öneri ve şikayetler değerlendirilerek, çağrının geldiği ildeki Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğümüz ilgili birimine aktarılması sağlanmaktadır.

Bağışlar, yardımlar, gönüllü katkı-katılımlar ve gönüllü çalışmalarla ilgili gelen çağrılar konuyla ilgili bilgilendirme yapılarak başvuru için aranan ildeki Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğümüze yönlendirilmektedir.

Alo 144 Hattı tarafından aşağıdaki konularda rehberlik ve danışmanlık hizmetleri verilmektedir;

Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından yürütülen şartlı eğitim/sağlık yardımları, kömür yardımı, gıda yardımı, engelli aylığı, eşi vefat eden kadınlara yapılan yardımlar, tüp bebek yardımı, barınma yardımı vb. yardımlar ile proje destekleri hakkında yapılan her türlü talep, öneri ve şikayetler alınmakta, veri tabanı incelenerek arayan kişiye başvurusunun durumu hakkında bilgi verilmekte, ilgili İl/İlçe Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına yönlendirme yapılmaktadır.

Bakanlığımız ile hizmet kitlemiz arasında köprü görevini üstlenecek olan Merkezimizle; kaliteli ve kontrollü bir iletişimin sağlanması, teşkilatlarımızın iş yükünün hafifletilmesi, verimliliğin arttırılması, düzenli ve sürekli veri akışının sağlanması, hizmetlerin iyileştirilmesi için geribildirim ve vatandaş memnuniyetini arttırmayı hedeflemekteyiz.