Projeler ve Uluslararası İlişkiler Daire Başkanlığı Görevleri


Projeler ve Uluslararası İlişkiler Daire Başkanlığı'nın birimleri ve görevleri şunlardır:
1. Uluslararası Kuruluşlarla İlişkiler ve İkili Ülke İş Birlikleri Birimi
a) Genel müdürlüğün görev alanına giren konularda uluslararası ve bölgesel düzeyde faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlarla ilişkilerini Bakanlığın ilgili birimi ile koordinasyon halinde yürütmek,
b) Genel Müdürlüğün görev alanı çerçevesinde ülkelerle ikili iş birliklerini Bakanlığın ilgili birimleri ile koordineli bir şekilde yürütmek, ikili görüşmeler kapsamında bilgi ve deneyim paylaşımı, kuruluş ziyaretlerinin organizasyonu vb. faaliyetlere dair iş ve işlemleri yürütmek,
c) Genel Müdürlüğün görev alanına giren konularda uluslararası sözleşmelere ve Avrupa Birliği mevzuatına uyum için gerekli çalışmaları yürütmek,
ç) Uluslararası kuruluşlar ile Avrupa Birliği mali ilişkiler çerçevesindeki operasyonel programlar ve proje bileşenlerinin takibini, duyurusunu yapmak, ilgili fonların kullanılmasını Bakanlığın ilgili birimi ile iş birliği içerisinde koordine etmek,
d) Ülkemizin engellilik ve yaşlılık alanındaki politika ve uygulamalara dair kaydettiği gelişmeleri ve iyi uygulama örneklerini uluslararası platformlara aktarmak.
e) Engellilerin Haklarına İlişkin Sözleşme gereği hazırlanacak olan ulusal raporlamalar kapsamında koordinasyon, hazırlık ve söz konusu raporların uluslararası platformda müzakere edilmesi süreçlerine yönelik iş ve işlemleri yürütmek,
2. Projeler Geliştirme, Uygulama ve İzleme Birimi

a) Genel Müdürlüğün görev alanı kapsamında ulusal ölçekte sosyal taraflar-kamu- üniversite-özel sektörle iş birliğinde proje tasarlamak, ulusal fonlar kapsamında iş birlikleri ve projeleri hayata geçirmek amacıyla gerekli faaliyetleri yürütmek,
b) Hayata geçirilecek projeler için tüm ulusal fon kaynaklarından yararlanılması yönünde çalışmalar yürütmek,
c) Genel Müdürlüğün görev alanına giren uluslararası projeler geliştirmek ve uygulamak.
ç) Genel Müdürlüğün görev alanına ilişkin hizmetlerin etkin ve verimli bir şekilde sunulmasına yönelik projeleri izlemek ve periyodik olarak raporlamak,
d) Genel Müdürlüğün görev alanına giren konularda Bakanlık taşra birimleri ve ilgili kurumların gerçekleştirdiği projeleri izlemek,
e) Genel Müdürlüğe bağlı kuruluşlarda gerçekleştirilmesi talep edilen proje ile araştırma ve inceleme taleplerini değerlendirmek,
f) Genel Müdürlüğün görev alanına giren uluslararası projeleri izlemek ve raporlamak.
g) Ulusal düzeyde hazırlanan sektörler arası üst politika belgelerinin engellilik ve yaşlılık konusunun anaakımlaştırılması açısından değerlendirilerek bu belgelere Genel Müdürlük görüşü oluşturmak,
h) Engelli ve yaşlı bireylere yönelik ulusal düzeyde politika ve stratejilerin belirlenmesini koordine etmek, eylem planı ve uygulama programları oluşturmak, belirlenen politika ve stratejileri uygulamak, uygulanmasını takip etmek, değerlendirmek ve rapor hazırlamak,
i) Bakanlığın BM kuruluşları ile imzaladığı protokoller kapsamında Genel Müdürlük çalışma planını oluşturmak ve uygulamak.
3. Eğitim Birimi
a) Engellilik ve yaşlılık alanına ilişkin il müdürlükleri, sosyal hizmet merkezleri ve Genel Müdürlüğe bağlı merkezlerde görev yapan personelin hizmet içi eğitimlerinde uygulanacak eğitim programları ile engellilerin ve yaşlıların yakınlarına, gönüllü çalışacak kişi ya da kuruluşlara, engellilere ve yaşlılara yönelik hizmet sunan gerçek ya da tüzel kişilere yönelik olarak hazırlanacak eğitim programlarının içeriklerini ilgili birimlerle birlikte hazırlamak ve koordinasyonunu sağlamak,
(2) Genel Müdür tarafından verilen benzer iş ve işlemleri takip etmek.