Araştırma ve Geliştirme Daire Başkanlığı Görevleri


Araştırma ve Geliştirme Daire Başkanlığı’nın birimleri ve görevleri şunlardır:
1. Mevzuat Takip Birimi
a) Genel Müdürlüğün görev alanına ilişkin mevzuat değişikliklerini takip etmek ve Genel Müdürlük bünyesinde gerekli bilgilendirmeleri yapmak,
b) Kamu kurum ve kuruluşları ile Bakanlık birimleri tarafından hazırlanan mevzuat taslaklarına ilişkin görüş bildirmek, ilgili birimlerden görüş alınarak Genel Müdürlük görüşünün oluşturulmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
c) Genel Müdürlük bünyesinde mevzuat hazırlanması ve yayımlanmasına ilişkin iş ve işlemleri koordine etmek ve yürütmek,
2. Veri Toplama ve İstatistik Analiz Birimi
a) Genel Müdürlüğün görev alanına ilişkin istatistiki verileri daire başkanlıklarından ve diğer kurumlardan toplamak, derlemek, raporlamak ve ilgilileriyle paylaşmak,
b) Genel Müdürlüğün bilişim uygulamalarının ve görev alanına giren verilerin bilgi işlem alt yapısında yer alması ve veri tabanı aracılığı ile derlenmesine yönelik iş akış süreçlerini belirlemek üzere Bakanlığın ilgili birimi ile birlikte koordinasyon içinde yürütmek,

c) Genel Müdürlüğün görev alanına giren ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşların istatistiki yayınlarını takip etmek, bilgileri değerlendirmek, analiz etmek, raporlamak ve paylaşmak,
ç) Genel Müdürlüğün görev alanı kapsamında ihtiyaç duyulan yeni verilerin tespitini yapmak, engellilik ve yaşlılık bazında ayrıştırılmış verilerin sağlanmasına yönelik çalışmaları yürütmek ve elde edilecek verilerin Bakanlığa aktarılmasını ve paylaşılmasını koordine etmek,
d) Yazılı ve sözlü veri ve istatistik talebine ilişkin dilekçe, yazı ve sözlü soruları yanıtlamak.
e) Genel Müdürlük araştırma projelerini hazırlamak ve yürütmek.
3. İzleme ve Koordinasyon Birimi
a) Genel Müdürlüğün görev alanına giren veri içeren metinleri ilgili birimlerden toplamak ve Genel Müdürlük görüşünü oluşturmak,
b) Genel Müdürlüğün görev alanına ilişkin konularda ulusal eylem planlarına, diğer benzer belgeleri ve planlar ile ulusal metinlere ilişkin bilgi ve verileri, ilgili birimlerden toplamak ve Genel Müdürlük görüşünü oluşturmak,
c) Genel Müdürlükçe cevaplandırılan soru önergelerinin koordinasyonunu sağlamak, ç) Genel Müdürlüğün stratejik plan çalışmasını yürütmek.
d) Genel Müdürlüğe ilişkin sunumları hazırlamak.
e) Genel Müdürlük görev alanı kapsamında imzalanan protokollerin arşivini tutmak.