Hizmet Standartlarımız




                                        AYDIN ​​AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR İL MÜDÜRLÜĞÜ HİZMET STANDARTLARI              

           

Sıra No

HİZMET ADI

İSTENEN BELGELER

HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ
(EN GEÇ)

1

Evlat Edinme İlk Başvuru

 Belge istenilmemekte, meslek elemanı ile birlikte İlk Başvuru Formu doldurulmaktadır.

 

2 Saat

2

Evlat Edinme Başvuru Formunun Doldurulmasından Sonraki Süreç

  • TC Kimlik numarası beyanı,
  • Evlat edinecek üyeliği ve birlikte yaşadıkları aile fertlerinin sabıka kayıtları,
  • Gelir ve sosyal güvenlik yönetimi,
  • Öğrenimimizi gösteriyor belge,
  • Fiziksel, zihinsel ve ruhsal bir engelinin, sürekli tedavi yönteminin, bulaşıcı veya zamanen bir hastalığın bulunmadığını, ortamda alkol veya uyuşturucu madde bağımlısı konsept belirten sağlık kurulu raporu,
  • Kişilerin kendi elleriyle ile yazdıkları özgeçmişleri,
  • 4 adet aile fotoğrafı,
  • Yurtdışında yaşayan yabancı ülke vatandaşlarından oturma izni belgesi ve küçüğün kabul eden ülkeye girmesi ve orada sürekli ikametine izin verildiğine veya verileceğine dair belgesi.

Müracaatların çok yoğun olduğu dönemlerde bir defaya mahsus olmak üzere 6 ay daha uzatılabilir. 

 

6 AY

3

Evlat Edinmede Sıraya Alma ve Bekleme Süresi

  • Aile / kişi sıraya alınır

 

  • Sırası gelen aile / kişi yetkili bakım sözleşmesi imzalanması çocuğu teslim alır. Çocuk evlat edindirilmek üzere bir yıl süre ile aile yanına yerleştirilir

 

Erkek Çocuk İçin En Çok: 2  
 Kız Çocuk İçin En Çok: 4 Yıl

4

 Evlat Edinme İzleme ve Mahkeme Süreci

  • Aile yanına bir yıl süre ile yerleştirilen çocuk ve aile üçer aylık dönemler halinde periyodik olarak izlenir ve sosyal çalışmacı tarafından raporlaştırılır.
  • Bir yıl süre ile izlenen aile / kişi evlat edinme Rengi için Aile Mahkemesine yönlendirilir.
  •   İzlenen il dışına çıkarılacak çocuklar için ailenin dilekçesi alınır.

 

 

 

 

 

 

 

 

1,5 YIL

5

Evlat Edinme Sonlandırma

  • Çocuğun yeni nüfus cüzdanı fotokopisi
  • Çocuk ile birlikte ailenin vukuatlı nüfus kayıt örneği
  • Kesinleşmiş aile mahkemesi evlat edinme kararı
  • Korunma kararın kaldırıldığına nasıl mahkeme kararı
  • Maaş belgesi
  • Sosyal Güvenlik Belgesi

1 ay ile 3 Ay

6

Koruyucu Aile Hizmetleri

25-50 yaş ve arasında bulunup Koruyucu Aile olmak isteyenler:

  • Fotoğraf
  • TC Kimlik Numarası beyanı
  • Öğrenmekte olup belgenin aslı veya idarece onaylı örneği
  • Evliler için evlenme cüzdanı örneği
  • İş ve gelir planlama göstergesi
  • Adli sicil kaydının bulunmadığına ilişkin yazılı beyan
  • Koruyucu aile olacak teknolojik bakımını, psiko-sosyal gelişimini ve eğitimini etkiliyor ya da çocuğa zarar vermelisiniz. Halâçında sağlığa, süreğen hastalığına veya bağımlılığınıza göre raporlayın.
  •  Kişilerin evli olması durumunda onu iki eş için de aynı şekilde istenir.
  • Aile ile birlikte yaşamayı sunanlar, adli sicil kaydının bulunmadığına çevre açıklamayı ve ruhsal rahatsızlığı ile bulaşıcı hastalığı bulunmadığına dair rapor verin.

 

1 Ay

 

 

 

 

7

 

Koruyucu Aile Hizmetleri İzleme Süreci

 

  • Çocuğun öğrenim belgesi

 

 

 

Çocuğun koruyucu ailede kaldığı süre

8

Korunmaya Muhtaç Çocuklar Müracaat ve Ödülleri

  • Şahsın dilekçesi
  • TC Kimlik numarası beyanı
  • Anne ve baba düzenleme ise ilgili mahkeme kararı

1 Ay

9

Korunmaya Muhtaç Çocuklar Terk Bebek İşlemleri

  • Karakol Zabıt Varakası
  • Hastane Raporu
  • Emniyet Tahkikatı

3 Gün

10

Özel Kreş ve Gündüz Bakımevlerine Ücretsiz Çocuk Yerleştirme İşlemleri

  • Dilekçe
  • Çocuğa ait tek hekim sağlık raporu
  • SOYBİS dilekçesi
  • Boşanma varsa mahkeme kararı
  • Meslek elemanı ile düzenlenecek sosyal inceleme raporu
  • Ebeveyn çalışıyor demek gelir belgesi

1 Ay

11

Özel Kreş ve Gündüz Bakımevleri İşlemleri

Kurucu İçin İstenen Belgeler:

  • TC Kimlik numarasının beyanı
  • Adli sicil kaydının bulunmadığına ilişkin yazılı beyan
  • Hizmete açılmak yeterli kuruluşa ait binanın adresi
  • Bulaşıcı hastalığı olmadığına bağlı sağlık raporu

  Sorumlu Müdür:

  • Öğrenimimizi gösteriyor belge
  • Adli sicil kaydının bulunmadığına ilişkin yazılı beyan
  • Bulaşıcı hastalığı olmadığına bağlı sağlık raporu

Sorumlu Müdür yabancı uyruklu olması isteniyor

  • Pasaport Örneği
  • Çalışma İzin Belgesi
  • Emniyet Müdürlüklerinden alınacak İkamet Tezkeresi
  • Yurt dışından alınan diplomaların Yükseköğretim Kurulunca denklemi verildi.
  • Kreşlerde en az iki yıl sorumlu müdür veya grup sorumlusu

MEB'e bağlı kurumların Yabancılar İçin Türkçe Programına katıştırılmış belgenin bir örneği, bu belgenin il / ilçe ME Müdürlüklerince oluşturulacak komisyon komisyonu çocuklarla iletişim kurabilmektedir.

  • Alanında daha önce görev yaptıysa idari ve adli ceza almadığını gösteren belgenin, ilk temerrüt alacakların ise adli ceza almadığını gösteren belgenin ve Türkçe tercümesinin noter onaylı açıklaması
  • Bulaşıcı hastalığı olmadığına bağlı sağlık raporu

Bina ile ilgili olarak açılacağı

  • Binanın bütün bölümlerini planlama Çevre ve Şehircilik Müdürlüğünden alınacak tasdikli planı ve uygunluğunu
  • Binanın tapusunda veya kira kontratı
  • Kuruluşun, bir apartman katında ya da toplu konut alanlarındaki müstakil bir binada hizmete devam edebileceği bir yönetim planında mevcut olup henüz araştığını.
  • İtfaiye müdürlüğünden alınacak rapor
  • Binanın trafik emniyeti ve genel ahlak kurallarına uygun bir il merkezinde ilçesi il / İlçe Emniyet Müdürlüğünden alınacak rapor
  • Binanın yapı tasarımı izin belgesi (İskan Raporu)
  • Binanın fiziki toplama ile ilgili araç ve gereçlerin kuruluşa uygunluğunu sunmakta İl Müdürlüğünce hazırlanacak inceleme raporu.

Özel Kreş ve Gündüz Bakımevleri ile Özel Çocuk Kulüpleri Yönetmeliğinde bulunanlar esas olarak hazırlanacak kuruluş İç Hizmet Yönergesi

3 AY

12

Sosyal ve Ekonomik Destek Hizmetleri

  • TC Kimlik numarası beyanı
  • Sağlık raporu, öğrenci belgesi

3 Ay

13

Kadın Konukevi İlk Başvuru

  • Başvuru dilekçesi
  • TC Kimlik numarası beyanı

1 Gün

14

Özel Hukuk Tüzel Kişileri İle Kamu Kurumları ve Kuruluşlarınca Açılan Kadın Konukevlerinin Açılış İşlemleri

Yöneticilerden emin bilgi ve yönetimi:

  • TC Kimlik Numarası beyanı
  • Öğrenilmekte olup belgenin aslı veya idarece onaylı örneği
  • Adli sicil kaydının bulunmadığına ilişkin yazılı beyan
  • Görevini sürdürme gereği engelleme bir durum olmadığına dair yazılı beyanı

 

  • Yapı binasının iskân durumu hakkında bilgi belediyeden alınacak yapı kullanma kılavuzu.
  • Binanın tapulaması veya kira sözleşmesi örneği
  • İtfaiye müdürlüğünden alınacak rapor
  • Kuruluşun fiziksel içeriği, hizmet bölümleri, tefrişi, personel, personel durumu ve genel olarak hizmete uygunluğu hakkında il müdürlüğünce ayarlanacak rapor

 

30 iş günü

15

Gerçek Kişiler ve Özel Hukuk Tüzel Kişileri İle Kamu Kurumları ve Kuruluşlarınca Açılan Aile Danışma Merkezlerinin Açılış İşlemleri

Merkezde çalışacak tüm personel için;

·         İş Kanunu hükümlerine göre sıralama yapılır

  • Öğreniminizi bilerek belgenin aslının ibrazı ile il veya ilçe müdürlüğünce onaylı örneği
  • Adli sicil kaydına ilişkin yazılı beyan
  • Aile danışmanları ve meslek elemanlarının nitelikleri
  • Merkez müdürünün veya özel hukuk tüzel birinin temsilcisinin başvurusu
  • Merkezin adı, adresi ve telefon numarası
  • Merkezin hizmet vereceği binanın ya da bağımsız bölümün durumu tesis başkanı hakkında Belediye İmar Müdürlüğü'nden alınacak binaların raporu ya da üniversitelerin ilgili bölümleri alınacak statik raporu
  • İtfaiye müdürlüğünden alınacak rapor
  • Merkezin tüm mekânlarını ve kullanım amaçlarını gösteren krokisi
  • Merkezin, bir apartman katında ya da toplu konut alanlarındaki müstakil bir binada hizmete devam edebileceği bir yönetim planında yönetim kuruludur.
  • Merkezin bu Yönetmeliğe göre uygun görüş alanı, çalışma günleri ve saatleri, ilk görüşme, danışmanlık seansları, sorun görüşme toplantıları, meslek elemanlarının kullandığı ortak yönlendirme çalışmaları, personelin nitelikleri ve yönetim ve yönetmelik yönetilmesi
  • Özel hukuk tüzel tasarımı için ticaret sicil gazetesi, sirkülerinin birer örneği
  • Gerçek zamanlı için, TC Kimlik numarası beyanı ve adli sicil kaydı

 

30 iş günü

16

Huzurevi Başvuruları

  • Dilekçe
  • TC Kimlik numarası beyanı
  • Gelir beyanı
  • Sağlık raporu

1 Ay

17

Engelli Kimlik Kartı Başvurusu

  • Asli veya onaylı örneği (Engel Oranı% 40 ve üzeri)
  • Nüfus cüzdanı fotokopisi
  • 2 adet fotoğraf

NOT: “Sosyal Hizmet Merkezleri” ne    
          devredilmiştir.

 

18

Özel Huzurevi Açılış İşlemleri

Kurucu ve sorumlu müdür için;

  • TC Kimlik Numarası beyanı,
  • Belgenin aslı veya idarece onaylı olduğu,
  • Adli sicil kaydının bulunmadığına ilişkin yazılı beyan,
  • Görevini sürdürme gereği engelleme bir durum olmadığına dair yazılı beyan,
  • Sorumlu müdür ile kurucu şirketler arasında iş sözleşmesi istenir.

Kuruluş binası için;

  • Yapı kullanma izin belgesi ya da üniversitelerin ilgili bölümlerinden alınacak statik rapor,
  • Binanın tapulaması veya kira sözleşmesi örneği,
  • İtfaiye müdürlüğünden alınacak rapor,
  • Kuruluşun özel bakım bölümü veya kuruluşun genel bakımevi ne zaman hizmet vermesi durumu il sağlık müdürlüğünden alınacak uygunluk raporu istenir.

3 Ay

19

Korunmaya Muhtaç Engelli İlk Başvuru

  • TC Kimlik numarası beyanı
  • Engelli sağlık kurulu raporu
  • Dilekçe (Özel Bakım ve Rehabilitasyon Merkezi için tercih edilen merkezin isminin belirtildiği dilekçe, engelli bireyin başında veya vasisi tarafından il müdürlüğüne aldı)
  • Yatılı ve sürekli temizlik için resmi veya özel bakım tesisi kurma konusunda olan; 18 yaşını tamamlamamış bakıma muhtaç engelli için ilgili mahkemelerden alınacak, korunma amaçlı ve bir bakıma muadili hedef belirleyen bir yönetim kurulu ve yönetim kuruludur; 18 yaşını tamamlamış, akıl hastalığı ya da akıl zayıflığı, başkaları var ya da başkaları var ya da başkaları var ya da başkaları var ya da başkaları var ya da başkaları var ya da başkaları var ya da başkaları var ya da başkaları var ya da başkaları var ya da başkaları var var ya da başkaları var ya da başkaları var ya da başkaları var ya da başkaları olabilir vesayet planı ve vasi atanması kararı. "
  • İki adet vesikalık fotoğraf
  • Varsa öğreniminde gösteren belge veya sureti
  • Engellinin vasisi var ise, vesayete ve vasi atanmasına göre mahkeme kararı
  • Anne babanın boşanmış olması hâlinde, boşanmayacağınız mahkeme kararı
  • Bakmakla yükümlü bulunanların merkezdeki gelirleri ve malların personelinin açıklanması ve bağlılığı ile beyanın içeriğini açıklamasının yanı sıra sıradaki kişisel bilgiler sorgulama dilekçesi ile bu konuda il müdürlüğünce tamamlanmıştır.

 

3 Ay

20

Engelli Evde Bakım İlk Başvuru

  • TC Kimlik Numarası beyanı
  • Engelli sağlık kurulu raporu (Engel Oranı% 51 ve üzeri ağır engelliler)
  • Bakmakla yükümlü olunan ayarlamalar merkezde gelir ve malların çevrede açıklanması ve taahhütüdü ile beyanın içeriğini dairede
  • İki adet vesikalık fotoğraf
  • Varsa öğreniminde gösteren belge veya sureti
  • Engellinin vasisi var ise, vesayete ve vasi atanmasına göre mahkeme kararı
  • Anne babanın boşanmış olması hâlinde, boşanmaya ilişkin mahkeme kararı (Velayet kararı)

4 Ay

21

Özel veya Özel Hukuk Tüzel Kişileri Açılış Bakıma Muhtaç Engellilere Yönelik Özel Bakım Merkezlerinin Açılış İşlemleri

Kurucudan istenecek yönetimi:

  • TC Kimlik numarası beyanı,
  • Adli sicil kaydının bulunmadığına ilişkin yazılı beyan,
  • En az ilkokul veya ilköğretim mezunu ayarlama dairesi belgesi,
  • Sicil gazetesi, vergi bildirisi ve imza sirküleri,
  • Tüzel fiyatı sermaye şirketi olması hâlinde gösterilecek temsilciliği, temsilcinin hissedarları orada ve merkezi temsile yetkili olduğu yerde noterden tasdikli belge ve karar planı,
  • Kişinin dernek ya da vakıf olması hâlinde gösterilecek temsilciden, dernek ya da vakıf yönetim kurulu üyesi olması ve tüzel kişiliği temsile yönetim kurulu başkanı ve yönetim kurulu, merkezin başlangıç ​​kurumu vakıf yönetimi / dernek
  • Kurucunun vergi borcu ve Sosyal Sigortalar Kurumuna pirim borcu olmadığına dair belge,
  • Kurucunun BAĞ-KUR borcu olmadığına dair belge,
  • Daha önce bu alanda faaliyet gösterdiğine veya faaliyet göstermediğine dair beyanını içeren belge.

Sorumlu müdürden istenecek yönetimi:

  • TC Kimlik Numarası beyanı,
  • Adli sicil kaydına tarihi yazılı beyan,
  • MEB onaylı bir Engelli Bireyler İçin Bakım Elemanı
  • Özgeçmişini içeren yazılı beyanı,
  • Sorumlu müdür ile kurucu arasında yapılan iş sözleşmesi,
  • Engelli planlamalara yönelik hizmet sunumu en az 2 yıl yerleşim yeri noktasında belge.

 

Merkezde çalıştırılacak diğer personel için istenecek nedir:

  • Personelin çalışma talebine ve isteğine göre çalışanlarınız dilekçe,
  • TC Kimlik numarası beyanı,
  • Öğrenimimizi gösteriyor belge,
  • Adli sicil kaydının bulunmadığına ilişkin yazılı beyan,
  • Daha önce bu alanda çalışmış mı çalışıyorum kurullara ya da daha önce bu alanda çalışmamış mı çalışacağına çalışmayı yapıyor.
  • Kurucu ile personel arasında yapılan iş sözleşmesi.

 

Merkez hizmet binası için istenecek yönetimi:

  • Binanın tapulaması veya kira kontratı örneği,
  • Binanın belediye imar müdürlüğünden alınacak tasdikli yapı kullanma izin belgesi ve binanın bütün bölümlerini planlama tasdikli plan, yetkili birimlerden alınacak depreme dayanıklılık raporu,
  • Merkezin yerleşimini ve hizmet bölümlerini görüntüleme kroki ile onaylı mimari proje örneği,
  • CD / DVD / fotoğraf CD'si, Tefrişten sonra merkezin hizmet bölümlerini, kullanım alanlarını, dış cephesini ve tabelasını görüntüle
  • İtfaiye müdürlüğünden alınacak rapor,
  • Binanın trafik emniyeti uygun bir şehir merkezi bölge il emniyet ilçe trafik müdürlüğünden alınacak rapor,
  • Binanın asayiş yönünden uygun bir yerde daire daire il emniyet müdürlüğünden alınacak rapor.

 

30 İş Günü

22

Terör Eylemleri Nedeniyle Şehit ve Malul Olanların Yakınlarının ve Çalışabilir Durumdaki Malullerin Kamu Kurumları ve Kuruluşlarında İstihdamı

Başvuru, Hak Sahipleri Tespiti ve İhtilafların Giderilmesi  Başvuru usul ve esasları
MADDE 5 -

  • Başvurular; muhafız talep formu doldurulmak için hizmetlerimizde gerekli olanlardan birini istiyorum.

Hak sahibi bulma komisyonu
MADDE 6 -

  • İllerde vali veya görevlendirdiği vali yardımcısı başkanlığında; aile ve sosyal politikalar il müdürü, sosyal güvenlik il müdürü ile aile ve sosyal politikalar il müdürünün teklifi üzerine vali tarafından görevlendirilen bir kişiden oluşan hak sahibi komisyonu kurulur.

Hak sahiplerinin tespiti
MADDE 7 -

  • Başvurunun yapıldığı il müdürlüğünde yer alan sahibi komisyonu, başkana esas konunun Kanun olduğu olup olmadığı durum durumu ile ilgili eder eder.
  • Dürtü belgesi ile Kanun ayarlamalığı girdiği belirlendi.
  • İkinci sırada hakkını kullanarak yapacağınız başvurularda.
  • Belgelerin düzenlenmesi için gerekli her türlü bilgi ve evrak, hak sahibi olan komisyonunca sahip olması
    veya ilgili kamu kurum ve kuruluşlarından temin edilebilir.
  • Başvuruya esas konunun Kanun ayarlamalığı girmediğinin veya girse safra sahibinin kesin hak sahibi olmadığının tespiti durumu, aile ve sosyal politikalar il müdürlüğü üzerine ilgililere gerekçeleri ile birlikte orada bilgisini verdi. Buna göre ona göre belge ve bağlı kuruluşumuzda bulunan Bakanlığın ilgili modülüne bağlıdır.

Bakanlığa bildirim
MADDE 8 -

  • Dürtü belgesi ve işlevsellik hakkı belgesi ile ilgili seçenek düzenlene bilirliği bir masaya bağlı olan üyelerin onayı ve koşulların elektronik düzen düzenlenmesi Bakanlık il müdürlükleri

 İstihdam hakkının kullanımı ile ilgili ihtilafın giderilmesi  
 MADDE 9 -

  • Haklar arasında ihtilafın ortaya çıkması durumunda, onlarla ilgili kararların verildiği durumda karar vermekte ya da onayı onaylayacaktır. Teklif üzerine vali tarafından görevlendirilen bir kişiden oluşan uyuşmazlık komisyonu kurulur. Yetkili uyuşmazlık komisyonu, bağlı talep sahibinin ilk işçisi
  • Uyuşmazlık komisyonu, malların, diğer aile fertlerinin doğabilecekleri, öğrenim durumu, yaş ve adli sicil kaydı gibi ortamları açıklanabiliyor.

Atama ve göreve başlama
MADDE 11 -

  •  Hak sahiplerinden Bakanlıkça isimleri bildirilenlerin durumlarına uygun münhal kadro veya pozisyonlara göre Başkanlıkça il tercihleri ​​de göz alabildiğine saklıyor görüşünüzle birlikte kırk beş gün içinde atama teklifleri yapıldı.
  •  İlgili şeyler ile bağlı atanma şartlarına haiz olmayanların atama konusunda yapılmaz.    
     Atan geçen sonra teslim taşımadığı belirlendi
              

İlgililerin işe alım sürelerine ve işe başlamama hâlinde yapılmakta olup, işlemlere yönelik olarak
      657 yılında Kanunun 62.nci ve 63.üncü kurumların hükümleri bulunmaktadır.
 Ataması yapılanların yeniden başvurması
MADDE 12

  •  Atama onayı alındıktan Sonra Göreve başlayabilirler, ataması yapılanlardan görevlerinden ayrılanlar ile görevlerine son verilenler bu Yönetmelik hükümlerine Göre yapılmasında bulunamazlar.

 

 

 

Uygulama önündeki belgelerin açıklanması, açık belgelerin açıklanması, açık ve kapalı olması istensa, henüz açıklanmıyor.                                                                                  
 
İlk Müracaat Yeri: Aydın Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü

İkinci Müracaat Yeri: Aydın Valiliği

İsim: Ömer TURAN

Ünvan: İl Müdürü

İsim: Cemal ŞAHİN

Ünvan: Vali Yardımcısı

 
Adres: Girne Mahallesi Batıgazi Bulvarı No : 151


Telefon: (0256) 214 50 36 Telefon: (0256) 212 42 59 - 212 24 16


Faks: (0256) 225 31 92 Faks: (0256) 214 36 53


e-posta: aydin@aile.gov.tr ​​e-posta: basin@aydin.gov.tr